consultancy

Waar ik bedrijven mee kan helpen

Strategisch denken:
Ik ben gefascineerd door ideeën, ik zie verbanden tussen dingen die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben. Ik kom vaak met nieuwe concepten, ideeën of theorieën en ik weiger me te laten verstikken door tradities of vaste gewoontes. Doordat ik de wereld bezie vanuit verschillende perspectieven en altijd op zoek ben naar verbanden ben ik een krachtige partner om mee te brainstormen. Ik heb de behoefte om informatie of ideeën te verzamelen.
Mijn streven naar kennis en informatie geeft mij het vermogen om geloofwaardige en goed geïnformeerde beslissingen te nemen. 

Uitvoeren:
Als ik ergens kom dan zie ik al snel mogelijkheden, onbenutte kansen en structuren en processen die, in mijn ogen, niet optimaal zijn. Vanuit deze observatie vind ik het heerlijk om te gaan brainstormen welke kansen en mogelijkheden er zijn en niets is dan te gek. Mijn honger en enthousiasme om hier mijn tanden in te zetten is dan geboren. Ik ben echt een persoon die een “winkel” creëert en opzet vanuit een concept. Daarentegen ben ik geen bedrijfsleider die de “winkel” moet gaan runnen. Mijn creatieve flexibiliteit in complexe situaties leidt tot meer efficiëntie. Mijn flexibiliteit betekent niet dat mijn prioriteiten steeds veranderen, ik ben gewoon op zoek naar betere manieren om dit uit te voeren.

Als expert op het gebied van communicatie, motivatie, zelfmanagement en het kunnen herkennen en voorspellen van het gedrag van mensen, kan ik je bijvoorbeeld helpen met:

leiderschap & cultuur

Aan de slag met inclusief en persoonlijk leiderschap?

Leg de focus op kracht en kwaliteiten maar pak ook minder effectieve patronen en overtuigingen aan.

Creëer leiderschap met meer impact, meer veerkracht en meer resultaat dan ooit tevoren.

Groei naar een cultuur waarin mensen floreren, problemen opgelost worden en doelen behaald.

Maak echt werk van inclusiviteit en zorg dat het onderdeel wordt van de bedrijfscultuur.

selectie assessment

Schrik beschikbare kandidaten niet af met vermoeiende, tijdrovende selectieprocedures. Laat je verassen wat er allemaal in een dag mogelijk is. Maak werving en selectie onderdeel van je employer branding strategie.

Weet of kandidaten bijvoorbeeld: flexibel en aanpasbaar zijn, in staat zijn tot zelfmanagement, open staan om te leren, echte teamplayers zijn, stress kunnen herkennen en weten welke interventies ze dan kunnen doen, ect etc..

Voorkom zo mis-hire en alle onnodige kosten die daar mee gepaard gaan. Omdat het altijd om maatwerk gaat, is deze tool geschikt voor elk functieniveau.

communicatie strategie

Vergroot de impact van je (bedrijfs)communicatie.

69% van de werknemers zegt minder snel te vertrekken als hun bedrijf beter met hen zou communicceren. Ook al verdienen ze voldoende. (i) 
Behoud van personeel is heel erg belangrijk in deze tijden van krapte op de arbeidsmarkt.